Sepak Terajang Orang Sarawak Siri 1


Sudah berapa kali aku berkata, kita kena cerdik. Walaupun belajar tak bersijil, bila kita ada perinsip maka siapa dia yang berani tarik hidung kita. Apalagi kalau kita ni ugamanya Islam hujahnya bukan hujah kita tapi hujah Al-Quran. Wahyu dan mukjizat yang diwarisi dari Nabi Muhammad S.A.W.

Kerana mukjizat inilah para menteri dan YB ketakutan. Kerana apa?.. manusia yang membacanya tak kalis habuan, tak kalis perempuan dan tak kalis macam-macam yang merugikan dirinya dunia akhirat. Hatta..YB nak bersenang-senang pun tak boleh.

Itu pun kalau kita paham apa itu Islam. Islam itu ugama nasihat takkan YB tak boleh dinasihat. Ada juga YB bila Ust sebut/tegur pemerintah maka merah le mukanyo. Macam baru lepas makan cili kekeke. Itu Ust tak sebut lagi nama dia. Tak pasal-pasal kena tendang le Ust ke ulu..kesian Ust..tapi takpa Ust boleh membandarkan orang ulu kekeke.

Oi YB!! manas-manas pun rakyat yang undi jangan le belagak tak tentu pasal. Bila tegur kerajaan O..pembangkang..bila periksa daftar pengundi yang tegur tu haram jadah daftar pun belum lagi. Berbuih mulut..pun YB tetap senyum sebab apa?.. yang tegur tu umpama anjing menyalak lagaknya. Kesian buat penat mulut je…

Posted with WordPress for BlackBerry.

Comments are closed.

%d bloggers like this: